Kyckling med sötpotatisröra

Pischa
5 dagar sen

Nom Nom, detta var en riktig hit när det kommer till sötpotatismos. Sorry för suddig bild men va sjukt hungrig, hade någon skum inställning på kameran som jag inte märkte men orkade inte kolla upp & vips så var maten i min mage 😉

Jag serverade iaf min sötpotatis med kyckling & sallad med fetaost.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Receptet hittade jag på min ICA & var verkligen tvungen att testa, MUMS!

IMG_3283

Nominera till Guldhjärtat

Pischa
5 dagar sen

Guldhjärtat. Det finns verkligen en hel drös av träningsvarelser jag skulle vilja ge min nominering till. Alla av olika orsaker kanske för att någon är lite mer kreativ, kanske för att någon har otroligt mycket kunskap, kanske för att någon bara inspirerar över att bara vara. Kanske finns det en träningsplats eller förening som har gjort att jag tänkt annorlunda eller fått mig att känna mig hemma. Det finns absolut många personer där ute som förtjänar nomineringar men jag kommer att följa mitt hjärta när jag röstar.

För mig har aldrig de stora orden eller glasklara resultaten på kroppen betytt mer än att jag ska å bra & trivas med den eller där  jag tränar. För mig kan du kunna allt, men håller du inte mitt intresse på topp, ser mig och förstår vem jag är så kommer du inte högt upp på min prioriteringslista vad gäller träning eller anläggning. Så ska jag tänka när jag röstar iaf.

Hur ska du tänka när Du röstar?

FB_guldhjartat_1200_627px_2

Vilket grepp vid marklyft?

Pischa
5 dagar sen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

FRÅGA.

Tänkte fråga en grej. När ni gick igenom marklyft pratade ni då om grepp? När är det okej att hålla det omvändagreppet alltså en hand med knogarna mot dig och en hand med knogarna mot andra sidan? Vad tycker du om det ?

Svar: Hej 😉  Jag skulle svara, vad är syftet? 

Om syftet är att du ska lyfta tungt ska inte greppet vara det som hindrar dig, alltså att stången glider ur händerna på dig fast resten av kroppen orkar mer.  Då är det bättre att använda det ”låsta” greppet med en hand inåt & en utåt. Vill du däremot träna din greppstyrka & öva dig på att bära tungt, orka hänga & bli starkare i nyporna finns det ju en hel del andra övningar du kan göra för att träna på just det. 

Hoppas att du fick svar på din fråga.

Kram

TRÄNINGSMORGON MED MIG & PAULA

Pischa
5 dagar sen

unspecified-2

Nästa vecka kan ni fina läsare få chansen att se in lite i vad jag & Paula har sysslat med den senaste tiden då vi tillsammans med LOPPI bjuder in till en träningsmorgon med fina goodiebags. Vi vill såklart ge våra läsare en chans att vara med på denna svettiga och nyttiga morgon tillsammans med Oss så därför lottar även jag nu ut 3 platser som några av Er läsare kan vinna.

Tänk på att denna träning kommer att vara grundläggande, mycket info & tänk kring hur man ska lägga upp sin träning & du får gärna vara nybliven mami, så ni som har passerat det stadiet i Er träning får vänta tills nästa möjlighet kommer 🙂

För att vara med & tävla ska ni göra följande

– kommentera med en mailadress som jag sedan kan nå dig på
– motivera varför just du ska få en plats
– svara på frågan: Vad består den svenska klassikern av?

Kort info om träningseventet tillsammans med oss (du får mer info vid vinst).

Torsdagen den 29e september klockan 09-10.30 . Plats: Stockholm

unspecified

Instagram