Vill ha kvar muskler men minska i fettprocent

Pischa
5 dagar sen

Hej Pischa!

Vad är dina bästa tips för att behålla muskler men minska i fettprocent?

Tacksam för svar!

Kram

Svar: Hej Charlotta! Svaret du vill ha finns i kosten. Jag vet inte hur du tränar idag men jag skulle absolut se att Du ser in på din kosthållning. Är du osäker ska du definitivt ta professionell hjälp med ett kostprogram så att du inte får i dig för lite kalorier & du börjar bränna muskler istället för vad du vill uppnå. 

Kram & lycka till.

Aminosyror är bra för muskletillväxt & kan förbättra dina resultat i din träning.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dags för mig att erbjuda nya pt tider!

Pischa
5 dagar sen

Efter min semester är jag redo att ta emot nya pt klienter igen. Så med start från September kan jag erbjuda fler personer träning för att uppnå nya mål eller fördjupa sig i sin träning. Kanske bara en kickstart efter semestern? Lättast är att maila mig på pischas@gmail.com så går vi igenom allt med paketpriser, hur många timmar man ska satsa på etc.

Att träna med en personlig tränare är verkligen ett sätt att investera i sig själv. Många rynkar på näsan & säger att det är dyrt, aa lika dyrt som två månader shopping men det man får med sig från sin tränare ger en förhoppningsvis en stor förändring i ens liv. Man har en annan person som ska leda dig rätt & se vad som bör stärkas eller teknik som bör justeras. Kanske kommer man inte igång själv alls eller behöver någon som motiverar, oavsett vilket mål så finns det en personlig tränare för just Dig.

Är det jag? Det vet jag inte men maila så får vi ses :)

Här tränar jag My, efter att hon genomgått en bukoperation har hon haft svårt att koppla in bålen så den jobbade vi på en del förra sommaren.

image123

Bänkpress, pullups...

Pischa
5 dagar sen

Älskar när stan är så tyst på mornarna speciellt nu när alla verkar ha dragit på semester. Jag gick upp strax före 6 , körde brandmannen (hoppade i kläderna alltså…) & gasade iväg på min bajk till SATS för ett styrkepass. Idag var det bänkpress, pullups & lite core på klassens schema. Mina ben är så trötta från igår så stundvis brände det ordentligt i mucklerna så jag tackar för att vi slapp ben mestadels av passet :)

Go frulle på det & nu ska vi ut i solen , jag & Duchess. En perfekt dag för en långis!

Frulle bestod idag av naturell yoggi, min egen granola & tinade bär & lite lite honing.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hur utvecklar jag min träning?

Pischa
5 dagar sen

Fråga: Hej fina du!
Bästa bloggen som finns!
Nu till min fråga, jag tränar ca 3-4 gånger i veckan. Ibland blir det mer och ibland mindre. Men normalt är minst 3 gånger. Varvar mellan spinning och gymmet. Ibland blir det yoga och ibland något cirkelträningspass.
Jag har tränat i ungefär ett år och jag känner ju att jag blivit starkare och har mer muskler. Och det är ju hur grymt som helst! MEN, jag vill så gärna att dem ska synas mer! Hur ska jag göra för dem ska synas? Är jag på gymmet kör jag antingen 3×10 reps eller 3×5 reps ( då med mycket tyngre vikter )
Jag mesar inte runt utan har på senaste tiden kört tungt och insett att jag älskar att utmana mig själv och känslan att inse att jag är starkare än vad jag tror är helt fantastisk! Men hur fasiken måste jag göra för att mina muskler ska synas mer?

Tacksam för svar och återigen tack för den bästa bloggen!
Många kramar, Sara.

Svar: Hej grymma Sara!

Stort tack för ditt härliga mail, så himla positiv :) Love it! 

Det känns som att du har bra rutin på att komma iväg att träna iaf men jag skulle nog vilja veta lite mer hur du äter också. Får du i dig tillräckligt med mat så att du KAN bygga upp kroppen med massa muckler? Muskler behöver kalorier för att kunna växa så där är verkligen den viktigaste delen skulle jag vilja säga. Sedan måste du alltid komma ihåg ditt syfte med varför du tränar & vad du har för mål, så är målet att bygga upp lite mer muskler skulle jag försöka satsa helhjärtat på det. Då ser jag gärna att 3 pass i veckan enbart ska bestå av styrketräning & ett 4:e pass får gärna vara yoga. Du får in en hel del kondition med styrketräning även om man inte tror det & yogan är bra för din rörlighet när kroppen blir stel av allt tungt lyftande så där är en lysande kombo. Sedan är 10 repetitioner i det högsta laget, försök att hålla dig till mellan 6-8 rep och då ska de två sista vara väldans tunga. Detta är förutsatt att du har god teknik, be alltid en pt eller kunnig person kika på dig så att du verkligen utvecklas åt rätt håll :) 

OCH, en annan viktig del till musklernas utveckling är variation. Testa nya övningar & fastna inte i 3x något träsket, kör lägre rep & 4 set till exempel.

Gör alltid säkra övningar som du vet att du kan & får rätt kontakt med dina muskler i.

Tänk alltid, vad är det jag jobbar med för muskelgrupp & får jag verkligen rätt kontakt med den? 

Om inte, backa bak bandet & bana in teknik & rätt aktivering först.

Stor kram & massvis av lycka till! <3

IMG_0852

Instagram